2011 blir 2012!

Jaha, då var det ett nytt år igen då!
Aktiviteten här på bloggen har varit urusel, jag vet..
Men ett av nyårs löftena får bli att blogga mera helt enkelt!

Kanske en liten års resumé vore på sin plats?!
2011 var det absolut mest fantastiska år jag upplevt.
Självklart för att våran lilla underbara Elsa kom till världen då!
Och så mycket kärlek och glädje jag upplevt under detta år trodde jag inte var möjligt.
Jag hoppas verkligen att alla kommer få känna och uppleva samma sak någon gång i livet!

Januari;
Jag var höggravid med BF datum den 21a januari! Så det vart mycket väntan. Men den 23e valde våran fina skatt att komma ut till oss!
Lyckan var total! En helt perfekt liten tösa bit kom upp på mitt bröst efter en 11-timmars lång förlossning!
Jag kunde nu börja titulera mig som mamma. Vilken konstig men underbar känsla!
Vi låg på BB i 2 dagar, sen kom vi hem och tog emot alla nyfikna släktingar och vänner!





Februari;
I februari levde vi verkligen i lilla bebis bubblan. Det va mest amning & blöjbyten som hände!
Givetvis ett och annat besök också! :)



Mars;
Mars flöt på bra den med, allt anpassat efter Elsa såklart!
Vi firade även Joppa som fyllde halvvägs till 50!



April;
Elsa fick en syssling! Lilla Agnes föddes den 3e april.
Färjestad vann återigen SM-guld!
Mycket påskfirande blev det! Både hos mormor'n&morfar'n, farmor'n och hos farfar'n!
Vi firade också morbror Jocke och mormor'n som fyllde år!



Maj;
Det börjar närma sig sommar <3
Elsa fick börja med olika smakportioner, vilket inte gick alls! Envisa ungen spotta ut eller kaskadkräktes ut allt. Rooooliga.
Vi firade Sanna&Lottie som fyllde år!





Juni;
Vi hade namngivning för Elsa-belsa! En stor strålande sol hade vi över oss när vi va i trädgården hemma hos mormor&morfarn. En helt perfekt dag!
Vi firade pappan i familjen som fyllde år, vi överöste honom med alla möjliga bra presenter!
Det blev även midsommarfirande, förstås! Som vanligt hos våra mor&far föräldrar!
Hann även med att fira bästa Äms!





Juli;
Då var vi bjudna på lilla Loppans namngivningscermoni! Så himla fint och bra uppstyrt! All credd till värdparet! ;)
Det va strålande väder mestadelen av månaden så det blev en hel del altan-häng.
Elsa blev också kallad på flera olika sorters allergitester med tanke på alla kaskad spyor. (Ingen allergi! :))
Vi firade Sanna S med världens överraskningsfest!
Vi firade också Lina, men i lite lugnare former!
Elsa blev hela 6 månader..





Augusti;
Vi for in till Linköping för att fira Jannikes 25års dag! Hon bjöd på en brak-fika med hur mycket som helst! Vi gick även ut och åt en bit mat och tog en drink! (första efter graviditeten!)
Vi var på Kolmården!
Vi hyrde även en Ö i Roxen, där vi tillbringade en vecka! Lyckligtvis hade vi tur med vädret så det var sol&skönt.





September;
Jocke fick sin Johanna! Naw, min älskade lillebror gifte sig med min bästa vän! (ibland har man tur! :)) Dock gifte dom sig i smyg! Och dagen efter åkte vi alla på "bröllops-resa"! Detta tack vare dom underbara mamma&pappan eller mormor&morfarn eller svärmor&svärfarn! 2 hela underbara veckor spenderades på en strand lapandes massa sooool!
Vi började även på babysim! Otroligt mysigt!







Oktober;
Vi flyttade till hus! Herre jösses, massa vuxenpoäng i år! ;)
Hela oktober gick åt att packa, flytta och renovera.. Roligare har vi haft det, men skönt när det va klart!
Lilla fina Lykke kom till världen den 17:e och den 18:e fira vi lilla Loppan som redan hunnit bli ett år!



November;
Jag fyllde 25. Firades med dunder&brak i nya kåken! Både släkt och vänner trängdes hos oss men jag är mer än nöjd! :)
Elsa lärde sig gå! :D
Vi hade möhippa för våran älskade Joppa!
Firade morfar'n på födelsedagen!





December;
Åh, alla förberedelser inför julen! :)
Elsa var Lucia ett par gånger! Både på ÖF och på hemmafronten.
Vi firade jul i vårt hus med både min familj&Crickes. Mys! Elsa vart överöst med julklappar (hela 29 st...)
Vi firade det nya året hemma hos farmor'n. Dock va vi hemma en bra stund innan 12-slaget så det firade vi i sängen, framför en film..!







Vi har förmodligen gjort en himla massa mer som jag nu glömt bort!
Det bästa&mesta har förstås handlat om våran Elsa. Hur hon kom till världen och hur hon utvecklats! Allt från första leendet till första stegen! Otroligt vilken utveckling på bara ett år!
Hon är vårat allt, förstås!
Nu ser vi fram emot 2012, och framförallt till sommaren! ;)

God fortsättning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0