Krabi.

Hej och Halla pa er!
Hoppas allt ar val? Har kunde det vara lite battre faktiskt. Igar sa var vi ute pa en jatte fin strand, Rilay Beach, och vi glomde solkramen pa hotelrummet.. Sa Eve var knall rod i ansiktet igar kvall, och vaknade idag med vattenblasor i hela facet.. Inte sa kul nej. Vi har iaf vart  nere o pratat med en lakare pa ett apotek, sa vi kopte nagon kram osa, sa om 2-3 dagar skulle det vara helt aterstallt. Men det ser redan battre ut, sa det ar nog ingen fara. Var bara imorse som hon hade lite psykbryt och grina lite for att det gjorde ont och for att hon trodde att det skulle se ut sahar i resten av livet.. Men annars ar allt bra!

Bor i en fruktansvart stor bungalow strax utanfor Krabi, djungelnatur ar det med sa det ar grodor o odlor nastan overallt. Personalen ar jatte trevlig och hjalpsam med allting, sa vi ar nojda!
Forsta natten nar vi kom hit sov vi dock i en pyttepytte liten bambu-bungalow med springor overallt. Sa nar vi vaknade igar sa ser vi varldens storsta spindel i taket. Jag skamtar inte, den var sjukt stor. Latt det storsta nagon av oss sett. Och dessutom sa tugga den pa en annan stor spindel, helt sjukt.

Imon ska vi ivag pa utflykt, 4 Islands, hette den, den ska ta oss till Krabis skargard typ. Maste passa oss for solen bara sa att inte blasorna blir varre!

Nu ska jag vacka Cricke som har tagit ett power nap, for nu ska vi ivag pa thai-boxning.. Far vi se hur det ar!

Vi hors snart igen!
Eve&Cricke

Jul, med elefanter o apor!

God Jul pa er alla, hoppas ni hade en jatte mysig julafton! Sjalv ar man lite bitter over att missa kalle anka..

Varan julafton var inte som alla andra. Vi gick upp klockan sju for att aka pa dagsutflykt. Vi borjade vid ett kinesiskt tempel, sen vidare ut pa snorklingstur vid tva olika strander. Jatte vackert!
Efter en laaaang formiddag vart det buffe sa till och med Cricke fick noja sig med Thai-mat! Men han tyckte det smaka okej anda!
Efter maten vart man skapligt trott, men ingen rast o ingen ro, upp i bergen skulle vi for att kolla pa vattenfallen. Jatte fint verkligen, men dock inte sa mycket vatten eftersom det inte ar regnperiod nu. Men att klattra 250 meter ratt upp i bergen med packning, och i denna tropiska varme tar pa en.
Sista stoppet for dagen var "Monkey-show" fast dar vart man ratt blast. Showen var 2 apor som satt fast bundna vid varsitt trad.. Det fanns ocksa elefanter, men det hade vi ju redan ridit pa sa det var inte sa intressant..
Pa kvallen gjorde vi lite julklappsshopping-till oss sjalva! Sen somna man gott..

Och idag vakna man och tittar ut over ett muligt koh-phangang, jaha, vad gor man dada? Tar en stadig frukost, spelar lite biljard och bloggar!
6 natter var lite for lange pa denna o:n om man inte ar ett glatt party gang.. Finns inte sa mycket att underhalla sig med. Men om 2 natter bar det av till Krabi, ska bli skont!
Nu ska vi ut i den fuktiga varmen igen..

Saknar er dar hemma.

Koh-phangan

Phu, har ar det varmt. Om det inte flaktar far man ga ner och svalka sig var tionde minut i princip. Kom hit igar, efter en riktigt jobbig resa. Akte med natt-taget klockan 22.30 (som forovrigt var riktigt smidigt), fran Hua-Hin, kom till Sirat-Thini vid 06 och sen vart det buss&bat anda fram till klockan 12, sa en lang o slitsam fard, sa det var skont att kasta sig i havet efter det!
Vi bor i en bungalow som ligger placerad precis intill stranden, sa laget ar perfekt, men det skulle inte gjort nagot om standarden var nagot hogre!
Igar kvall gick vi ut och at en underbart god pizza, och avslutade med ett parti biljard, som Eve forstas vann! :P

Idag har brannan borjat komma, legat pa stranden hela dagen, sa nu kommer linjerna fram, antligen! Nu har vi precis tagit ett litet power-nap och ska strax ut o kaka lite igen. Funderar pa Thai-massage ikvall, 300 baht for en timme, ca 75 svenska kronor. Helt sjukt!
Ska forsoka ta oss ut och se lite vattenfall o grejer ocksa, men det ar sa varmt sa man har liksom ingen ork.

Forresten har glomt att beratta att Cricke ar Thailands bast betalande tippare! Bland annat gav han en taxi-chauffor 1000 baht, (resan kostade 100 baht.) Sa ja, ni kan ju tanka er sjalva! Sa har han svart att saga nej till strandforsaljare ocksa!

Pappa (Anders): Tyvarr far vi inte upp nagra bilder pa den har datorn, det ar inte direkt hi-tech, sa ni far noja er med att lasa an sa lange. Ni far ju anda se nar vi kommer hem!

Ne, kak nu.

Ha det fint, o halsa alla.
Pussar fran oss.

Hua-Hin

Igar var vi pa elefant-showen har i Hua-Hin. Det visade sig att det bara var vi tva som ville se eftermiddags showen, sa vi fick klappa, rida, fa en elefantmassage med mera. Vi har en massa underbara bilder darifran som ni kommer fa se sen! : )
Idag har vart den basta dagen vader massigt, legat pa stranden hela dagen, och brant oss lite smatt! Hotellet har ar jatte fint, och vi bor pa Lyckligagatan! Med det fattar ni att det ar valdigt mycket svenskar har va!? Men resten av resan blir det Bungalows pa stranden!

Sitter nu o vantar pa natt-taget till Koh-pangang, och vi kolla nyss pa biljetterna o vi sitter inte bredvid varandra.. Sa det lar bli 8 langa timmar..

Forresten, Thai-maten smakar bra, fraga Cricke, han lever pa cheese burgare! :P (Thailands godaste cheese burgers + Heineken 70cl)

Vi hors snart igen!

Thailand, baby!

Hej&Hallo!
Efter 15 timmar i ett trangt flygplan var det  sa dags att ga ner for landning i Bangkok med bara 11 miljoner invanare. Livet i Bangkok ar tufft och intensivt dar kastas man fran total misar till garcios lyx. Varat hotell, Royal hotel, erbjod maximal standard med swimingpool och passopp. Fran hotellet bokade vi aven varan resterande resa, fran Hua-hin till phi-phi.
Jetlagen satt dar den skulle, vi bokade en kanal resa genom bangkoks alla kanaler som skulle av stapeln klockan 08 pa morgonen, men vi forsov oss till klockan 15(!). Sa totalt den natten sov vi 18 timmar!!
Annars var Bangkok inte nagot for oss, for mycket folk pa for liten yta, med for mycket avgaser! Smogen lag som ett tungt tacke over staden.

Nu befinner vi oss i Hua-Hin. Dar det har blivit lite shopping och lite lite sol! Har dock inte fatt nagon branna an.. Eve har precis gjort rasta-flator i hela haret och Cricke har blivit bundis med tanterna utanfor salongen! Hua-hin ar forovrigt en jatte mysig stad, blivit lite shopping och imon ska vi rida elefant och se pa en elefant show!
Och i overmon bar det av till Koh pangang, dar vi ska stanna i 6 natter, o aven fira jul!

Vi har det  iaf jatte bra, sa ni vet!
Cricke&Eve

Glömde nästan;

Min och älsklings 1-års dag idag!
Och bejbi, jag älskar dig mer och mer för varje dag, du är mitt allt och du gör mig hel.

Nu så!

Gah, kan inte fatta att vi åker imon, tiden har gått så sjukt fort. Idag är jag helt stirrig, vaknade jätte tidigt, och bara springer omkring och pillar på allting! Önskar Cricke vore hemma, så han kunde lugna ner mig lite. I eftermiddag kommer familjen på fika, och ikväll ska vi ut till svärmor på käk! Ska bli trevligt.

Igår hade vi lill-jul hemma hos Lottie, byte paket och käkade lite gott och så. Mys. Tack för en härlig kväll tjejer!

Har lovat att uppdatera bloggen medans vi är borta, så jag ska göra så gott jag kan! Annars får ni vänta på kort, iaf ni som jag har adresser till! : )