?

Vet i hunna om det är magsjuka jag har.. Har inte blivit några kräkor, illamåendet har funnits där och jag har till och med försökt köra fingrarna i halsen, men magen håller emot..
Istället har jag som kramper i hela magen.. Så länge jag sitter/ligger i foster ställning så går det bra, men när jag rätar på mig så bara hugger det till.
Igår hade jag feber också, 38,7. Va helt död igår kväll.
Allt jag fick i mig under gårdagen va 4 riskakor o 1 glas cola. Idag har det blivit 2 riskakor, en halv tallrik pasta och 1 glas vatten.
Med andra ord har jag noll i energi och ork.

Jag är en dålig mamma idag och skickade iväg trollungen till mormor&morfar. Jag är helt enkelt inte pigg nog att underhålla den lilla damen. :( typiskt när det är så fint väder.

Cricke jobbar ju 12-timmars helg, så jag är ju ändå tvungen att gå ut med Dywa.. Så nyss gick jag upp på kalhygget här uppe o släppte henne, så hux flux så såg jag att det rörde sig bland träden, där stod det 2 ap stora älgar. Dywa såg dom dessvärre också.. Och där stack hon iväg. Jahopp. Försökte sticka efter en stund (inte det lättaste med magsmärtorna..). Såhär i efterhand var det väl inte så smart o sticka efter men man fick ju lite panik. Jag målade iaf upp bilder med att Dywa ligger sparkad och skadad och i värsta fall död.
Ringde Cricke som inte svarade, ringde hela hans skift. Ingen svarade. Ringde mamma&pappa. Men ingen kunde ju direkt göra något..
Men efter ca.45 minuter kom idiot hunden lunkandes.. O nu är hon skit trött och helt slut. Ligger o snarkar under trappan. Phu.

Nu ska jag vila i soffan till ett par skilda världar avsnitt, innan jag åker o hämtar den här damen;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0