De senaste dagarna!

Nu va det ett par dagar sen jag bloggade igen!
Det går i vågor det där..
Men här kommer ett låååångt inlägg!

Mycket har hunnits med sen sist;
Världens finaste sambo har hunnit fylla 26!
Det firades med buller&bång!
I fredags, (på rätta dagen), så väckte jag&Elsa honom med skön sång,
lyx-frukost och massor av paket! Han vart rätt glad, tror&hoppas jag.
Vi fortsatte firandet på kvällen med hemgjord oxfilé planka. MUMMA!
Firandet fortsatte i lördags med gäster både på förmiddagen och eftermiddagen!
Brownies, kanelbullar och jordgubbstårta stog på menyn.
5 kg plus ingick också, men den bjur vi på! :)

I lördags kväll vart det även lite firande av Sanna S som fyllde 25!
Så himla roligt att det var en överaskningsfest!
Hennes syster och sambo mfl, hade fixat och styrt, allt var perfekt.
Jag stannade inte alls länge, hade en dotter hemma som ville ha krubb,
typiskt, men nästa gång så! :)
Festen fortsatte väldigt länge vad jag förstod, och det verkar ha varit sjukt lyckat!
Så grattis igen, Sanna och hoppas du vart nöjd med kvällen!

Igår var vi på BVC!
Det var bl.a dax för 5-månaders sprutorna..
Den här gången satt hon i pappans knä, för min del kändes det bättre,
men Elsa gumman skrek lika mycket som sist. :S
Det går över ganska fort ändå, det räcker med att man ställer sig upp en stund!
Den här gången fick hon dock hög feber.
Började redan igårkväll, då hon såg rätt hängig ut.
Så inatt låg hon o feberyra för fullt och var glödhet..
Tog feber'n först vid 6-tiden imorse (ville inte att hon skulle vakna inatt),
och då låg den på 38,2 och då va hon inte ens hälften så varm som mitt i natten..
Hon fick en alvedon och då gick den ner, men upp mitt på dagen igen.
38,5 har hon haft som mest, vad vi sett.
Nu sover hon så sött i sin säng, får hoppas hon vaknar feberfri imon!

Tillbaks till BVC då!
Fröken väger nu 7230 gram och är 64,5 lång!
Hon följer kurvan perfekt,
och hon ligger lite "före" i utvecklingen säger dom.
Hon börjar bli en stor liten tjej! :)

Igår hängde även Elsa lite med Lo!
Dom är så himla goa dom små liven!
Tar varandras leksaker o ibland sitter dom bara o glor på varandra!
Lo satt framåtlutad mot Elsa, då tar Elsa händerna runt Loppans huvud, böjer sig framåt och "pussar" henne i pannan! Haha, jag dööör så himla sött!
Medans barnen lekte så sött så hängde även jag lite med Emma, vilket alltid är lika trevligt! :)

Idag har Anna&Agnes vart här hela förmiddagen!
Det fikades och snackades en heldel, mysigt.
Agnes sov mest helatiden och Elsa var lite mammig. (det skyller vi på febern!)

O nu i eftermiddags så hade vi tid hos läkaren i stan,
o det var nog det mest meningslösa läkarbesök vi någonsin gjort..
Men det tar vi o berättar om imon, för nu svider det i mina ögon,
plus att det blir för mycket att läsa för er!

Godnatt!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0