Midsommar helgen!

Så har det vart Midsommar igen!
Otroligt, vi sa det i fredags, om prick ett halvår är det jul igen!
Det här året har verkligen rusat iväg, mycket tack vare en viss liten dam, kan jag tänka mig!

Midsommaraftonen var helt kanon.
Började med sill&skinka hemma hos mormor'n&morfar'n.
Tror alla åt så man kunde storkna!
Men det finns ta mig fan inget godare än skinka, färsk potatis och gräddfil.
Skulle kunna äta't året runt!
Det kändes som om magen skulle spricka,
och då tog vi fram maräng-jordgubbs-tårtan!
Det blidde 2 stooora bitar som slank ner,
vart nu dom fick plats!?
Jäklar alltså, hon kan det där med jordgubbstårta, mormor'n!

Efter timmar av skratt och prat var vi tvungna att åka vidare!
Vi gjorde ett snabbt stopp hos Sabina och Krille som fått hem sin "lilla" hundvalp!
Åååh, jag dör så himla söt!
En liten hund med namnet Dilectus, som kommer växa upp till en ca. 80 kilo tung Grand Danois!
Så mysigt med en liten valp som ser helt otymplig ut!
Alldeles för stora ben o tar sig fram klumpigt!  :)

Nästa och sista stoppet för dagen var hos svärmor!
Där vart det grillat, (otroligt hur mycket man äter dessa högtider!)
Sen vart det även mer jordgubbstårta,
och TP-spelande! Spelet var dock urgammalt,
var från mitten på 80-talet, så vi hade inte så mycket att hämta där!

Vi åkte hem relativt tidigt då Cricke skulle jobba 12-timmars på lördagen.
En perfekt dag, helt enkelt! Tack alla inblandade!

Igår tog jag med mig Elsa, Joppa&Sanna och åkte till smultronstället!
Yummie yummie.
En glass vid namn peppar-peppar slank ner!
Kände att jag bedrog min favorit (summertime), men jag får helt enkelt ta den nästa gång!
Gott och trevligt var det iaf!
Vart även en liten promenad i mysiga Söderköping innan regnet kom och vi begav oss hem igen.

Nu står en hemgjord-pizza i ugnen, Cricke är på intågande & Elsa sover.
Ja, det var allt för nu!
Bilder kommer när jag orkar lägga in dom i datorn! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0