min stressiga torsdag..

phu. på det stora hela har det vart en bra dag! fast väldigt väääldigt lång.
uppe redan vid sju imorse, skulle skjutsa farfars gubben till vrinnevi sjukhuset. hans överläpp hade svullnat något så otroligt på senaste tiden så han skulle in och se vad det kunde va. jag fick med mig kusin-Anna in så jag slapp sitta själv i väntrummet i allafall.
vi var där halv tio.
tio fick han komma in.
tio i elva kom sköterskan ut och säger; "vi opererar honom medans han ändå är här.. det tar inte så lång tid."
okeeej.
vid tolv kommer han stormandes ut ur operations salen och det bara forsar blod ur munnen på han.. och han ser helt skärrad ut med röd spränga ögon och håret åt alla håll.
lite läskig bild av honom, han är alltid så lugn och harmonisk annars!
men allting hade gått bra och svullnaden berodde på löständerna! haha, den ni!
.
jahopp, försöka köra någorlunda snabbt hem i ösregnet.. in på ica och handla flytande föda till gubben, eftersom han inte har några tänder! upp med gubben i lägenheten, och sen vidare o beställa en sallad för att sedan direkt åka till jobbet. stämpla in 13,29. börjar 13,30.
så ja, min förmiddag var hektisk. eller egentligen hela dagen. kom hem nu från att ha vart borta sen tidigt imorse. magen är totalt spänd och gör ont i vissa vinklar. ska bli skönt att krypa ner i sängen och läsa Harry Potter!
.
och så ÄNTLIGEN kom Färjestads efterlängtade seger mot HV71! som vi väntat! och som vi gjorde det! aaahhh, det förgyllde hela dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0