Dagens kaktus.

Går garanterat till tanten i lägenhet 202 i vårat lägenhetshus. Vilken kärring!
Förra veckan var vi nere och bokade en tvätt-tid tills idag klockan 12,30-17,00. Vi bokar genom att ha en bricka som vi bara kan flytta med våran egen nyckel.
Och så idag när klockan var 12.30 så kom jag ner, då hör jag både hur tvättmaskin, torktummlare och torkrum går för fullt.
Jaha, tänkte jag. Då väntar jag väl för det kanske var nån som tog fel på tiden eller liknande.
Efter att ha stått i en halvtimme så kommer det slutligen en rar liten tant på ca. 80 bast. Trodde jag. Det var jävulen själv som kom.
Till en början var hon rätt trevlig, sen vart hon bara värre o värre o sa att vi hade flyttat hennes bricka för att hennes minnsann satt där nyss. Och att vi var dumma som inte såg hennes namn..? Vart man nu skriver sitt namn på en bricka fulla med nummer..?
Hon fortsatte att ösa in tvätt i maskinerna och bara hånlog.
KÄRRINGJÄVEL!

Och "lite" gravid som jag är så är jag rätt så känslig, så jag började grina i hissen på vägen upp. Kom in o berätta för Cricke vad som hänt så han for ner som ett skott, tyvärr tíll ingen nytta..
Känns ändå lite dumt att stå o gapa på någon som är så pass gammal. Undra om dom vet det, och utnyttjar situationen efter det?

Vi som skulle tvätta alla små bebiskläder.. :S För engångsskull skulle det bli lite roligt o tvätta..



Tack för att du förstörde min eftermiddag, tantjäkel!


Kommentarer
Postat av: Jannice

Synd att hon inte läser det här :)

2010-12-08 @ 18:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0