:/

Idag har jag dåligt samvete.

Imorse stod jag vid bänken och skar upp grönsaker, Elsa härjade fritt på golvet, hux flux var hon uppe på en av köks stolarna. Lyfte ner och sa ajabaja, som alltid. Efter en stund var hon där igen, självklart. Och precis när jag fick syn på henne så snubblar hon till, slår en volt runt stolen (fråga mig inte hur), och landar med pannan i stengolvet.. Jag hann bara få tag i hennes ena fot.
Stor gråt förstås.

Så resultatet vart en stoooor blå bula. Vart orolig att hon skulle fått hjärnskakning.
I eftermiddags hade hon suttit en kort stund i gungan och somnat. Cricke vart förvånad och orolig och ringde 1177, men eftersom det gick och väcka henne på en gång och hon inte visade några andra symptom så var det ingen fara. Men vi skulle vara observanta.

Och jag förbannar mig själv över att jag inte ställde upp stolarna på köksbordet första gången... Oh. Jag tänkte väl inte så långt helt enkelt. Därav mitt dåliga samvete.. :/

Mammas älskade lilla hjärta med bula i pannan,


Kommentarer
Postat av: äm.

Naw, stackars! Men det händer ju så snabbt att man inte hinner reagera! & man kan ju tyvärr inte alltid vara där & ta emot..

2012-05-15 @ 16:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0