Gubb-fika.

Phu. Äntligen lite slapp i soffan!
Elsa slöt precis sina blåa där uppe i sängen.
Det tog en liten stund, då hon låg och prata o bubbla om allt möjligt. :)

Vart en sväng till gammel-farfarn som sagt!
Plockade även upp Joppa på vägen.
Satt o prata lite skit med gubben, oså fikade lite förstås!
Dock bjöds det på ostkaka.. Det är varken jag eller Jopps särskilt förtjusta i...
Så vi hitta en lösning på problemet! Elsa hade en påse låg på bordet, med lite majskrokar och kex i,
så när gubben gick iväg en sväng passa vi på att häva ner kakan där i och sen låtsades att vi ätit upp!
Vad elakt det låter när jag läser vad jag skrivit,
men det kändes bättre o göra så än att säga att vi inte tyckte om och sedan kastat.

Blev en sväng upp på Viberga med, innan vi brummade hemmåt igen!

Väl hemma vart det en omelett-lunch innan jag mötte upp Madde och hennes 2 barn Ebba&Alva för en eftermiddags promenad!
Madde är ett år äldre än mig och bor på en gård här intill!
Rätt roligt, det ringde på dörren för ett par veckor sen, öppnade och där står hon o säger:
"Hej, kommer du ihåg mig?"
Vi hade gemensamma vänner och träffades ett par gånger på högstadiet!
Så nu hade hon fått nys om att vi flyttat hit, så hon kom in och umgicks ett par timmar!
Skit roligt att hon kom förbi, både för mig&Elsa. Kul att känna någon i närheten, plus att Elsa får fler vänner! :)

Nu ska jag läsa igenom alla dessa förskolepapper.. Det va en hög som landade i brevlådan idag..
Imon ska jag, Elsa&Joppa till badhuset, sen blir det lunch med mina fina vänner!



Elsa&gammel-farfar! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0