Huset!

Då fortsätter vi då!

Bara ett par dagar efter vi kommit hem från Mallis så fick vi nycklarna till vårat hus! :)

Första veckan höll vi på o renovera o hade oss,
så än så länge har vi gjort i ordning 3½ rum;
vardagsrummet, Elsas rum, vårt sovrum och halva all-rummet på övervåningen!
Ångrar lite att jag inte tog några "före" bilder.. Vi har ju i och för sig  kompendiet,
men det vore kul att ha på datorn också!
Vi är jätte nöjda med det vi gjort hittills, hoppas det fortsätter så!

Vi flyttade in lördagen den 8e tror jag det va, så vi har redan bott här i en månad!
Herre jösses vart tar tiden vägen?
Vi trivs som fisken i vattnet än så länge! Men allt är fortfarande väldigt nytt.
Det knakar och drar i huset och låter lite varstans, men det är ju vanesaker förstås!

Avståndet är ändå helt okej också!
Det tar ca 15 minuter in till Finspång och sålänge som Elsa är nöjd där i baksätet så går det bra.
Det enda vi behöver nu är en bil till..

Andra veckan här ute så jobbade Cricke eftermiddag..
Dvs ingen bil, inget internet, ingen tv..
Jag och Elsa hade förstås varandra att umgås med, men i slutet av den veckan klättra vi båda på väggarna!
Så typiskt, både internet och tv'n kom på samma dag. Allt eller inget! :)

Nu sitter jag här själv. Elsa sover och Cricke jobbar.
Gillar inte det där med 12-timmars nätter, det blir så lång tid ensam när det är mörkt..
Och jag hör och ser djur/människor i allt som låter eller rör sig!

Nu kollar jag på idol, men snart blir det att moppa golvet!
Härligt fredags nöje! Nae, men imon får vi ett X-antal gäster som kommer för att kolla på huset o fira mitt 25e år!
Så idag har förberedelserna varit många.. Det har bakats, lagats mat, diskat och städats.
Och dessutom vill Elsa mer än gärna sitta på min höft och bara vara där.. Envisa lilla älskade unge!



Mina 2 hjärtan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0