Namngivning!

Oj vad dagarna flyger fram!

I lördags hade vi ju Elsa's namngivning!
En riktigt trevlig tillställning.
Familj & vänner, bra väder, glada barn, fina presenter,
god mat, goooda cupcakes och mycket mycket mer!
Jag&Cricke är mer än nöjda med dagen,
vi hade ju kanon tur med vädret också, vart nästan för varmt,
jag var helt genom varm när det hela var över, fick ta mig ett dopp i poolen!
Själva "cermonin" vart det inte mycket med,
jag börja grina, förstås! Så vi hade inte så mycket att säga!
Cricke har skrivit en jätte fin dikt till Elsa,
men han våga inte läsa upp den!
Folk fick läsa den själv istället, roooliga.
Elsa fick massor av grejer;

- Saccosäck & spöket Laban leksak av mormor&morfar
- Gunghäst som gnäggar&spelar av morbror Jocke&moster Johanna
- Massor av fina kläder från gammel-farfar Bertil
- Jättefint halsband av farmor, Ralf, Oliver och Filippa
- Pengar och premieobligationer av farfar, Lisa och resten av Crickes släkt
- Berlock halsband och "Elsa-bok" av faster Marielle
- Elsa "ordtalva" från faster Sabina&farbror Krille
- Min första tand burk och min första lock burk av Viktor&Sally
- Massor fina leksaker av kompisen Lo med päron
- Jätte fin hemgjord bok och en fem myror bok av tant Lottie
-  Fredag den 13e docka av Markus
- Bestick och servetthållare av Lucas&Emilie

Hoppas ja inte glömt något nu!
Dessutom fick hon sin farfars "namngivning-slips"! :)
TACK för alla fina presenter!
Om ni har bilder från kalaset får ni gärna skicka dom till oss, våran kamera dog självklart mitt i festen!
[email protected]
Måste också säga tack till mamma&pappa för all hjälp, vad skulle vi göra utan er? :)

I söndags var jag helt slut då jag inte fick sova vidare mycket på natten,
det var en liten dam som inte ville sova alls.
Så skit trött tog jag mig iaf ner till slottsparken och lyssnade på allsången!
Lasse B var lätt min favorit! :)
Vi fick dock lite bråttom hem, vi ville ju inte missa BB-finalen.
Typiskt att inte Peter vann. Jag som röstade och allt!

Natten till igår fick jag däremot sova ut!
Sömn bristen drabbade även min älskade lilla dotter så vi sov ända till halv tio!
Vaknade bara en gång vid halv fem för käk! :)
Älskade älskade unge!

Idag har jag&Elsa hängt med Emma&Lo och Sanna!
Vart lite lek på golvet här hemma innan vi begav oss ner till centrum där vi åt glass och kollade på alla fina "bal-par!" (Bergska har sin bal idag!) :)

Nu du Emma, fick du lite att läsa!
Nu ska jag laga maaat, köttbullar&potatismos!



Gammal bild på mina tjejer!


Kommentarer
Postat av: äm.

Faaaaan vad härrligt! :)

2011-06-07 @ 20:12:47
URL: http://nollsextjugosju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0