Lite blandat sådär.

Åh, min älskade lilla Elsa.
Det började förra fredagen,
Elsa åt sin "förmiddagsgröt" som vanligt,
sen tog det bara ett par timmar så började hon kaskad kräkas, om och om igen.
Hon var vit som ett papper och helt matt i kroppen.
Det gick ett par timmar, hon sov o drack liiite vatten.
Efter mycket om och men fick jag i henne lite bröstmjölk,
då piggna hon till.
Jag ringde aldrig någon sjukvårdsupplysning eller likanande eftersom hon ändå mådde bra efter bröstmjölken.

Helgen gick och jag tyckte att hon borde få i sig ordentligt med käk efter fredagens kaskader,
så det fick bara bli tutte lördag-söndag-måndag.
Så vart det tisdag och dags för gröt igen.
Det tog ca. 2 timmar innan hon började kaskad kräkas igen..
Då ringde vi sjukvårdsupplysningen,
som kopplade oss vidare till jour-läkaren i Finspång,
som i sin tur skickade in oss till barnakuten i stan.
Väl där inne gick det smidigt,
dom konstaterade att det borde vara havre allergi (havregröt..).
Läkaren rekomenderade att vi prövar annan sorts gröt och sen hör av oss om det skulle hända igen.
Sagt och gjort.
Vi skulle även bli kallade till allergitest så snart som möjligt.

Imorse smakade fröken risgröt.
Hon åt inte speciellt mycket,
hon gjorde mest kräktecken under alla tuggor,
då gav vi henne katrinplommon (favoriten), men även då kom kräktendenserna.
Sen tog det bara dom där 2 timmarna igen så var det dags för nya kaskader..
Stackars älskade tjejen.
Vi ringde läkaren igen, och fick en telefontid på måndag,
då vi ska även försöka skynda på allergitestet.

Nu mår hon bra igen, efter ca. 6-7 spyor, ett par timmars sömn och lite bröstmjölk.
Men usch vad ont det gör i mig att se henne må så dåligt. :S
Vill bara lägga mig ner o gråta.
När jag ringde o berätta för Cricke att vi skulle åka in till barnakuten tjöt jag som en gris.
Man är helt hjälplös..
Jag hoppas verkligen vi kan lösa vad det är,
för vi vill ju inte riskera kaskader efter varje måltid. :(

Nu sover tjejen en stund, det behövde hon.
Men snart ska vi göra iordning oss och åka på lite tjejmiddag! Mysigt!



Älskade underbara unge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0