Matproblem

Igår va vi på BVC o träffa läkaren, 6 månaders-kontrollen!
Allt såg bara fin fint ut!
Men herregud, 6 månader. Vart i hela fridens tog tiden vägen?
Vi har ingen liten plutt bebis längre,
mammas&pappas stora tjej!

Dock va inte viktuppgången så bra denna månad,
endast 90 ynka små gram..
Damen måste börja äta lite minnsann.
Vi bestämde att skippa gröten helt, vi får ändå inte i henne någon..
Istället för gröt ska hon få något matigt på förmiddagen,
och likaså på eftermiddagen. Helst ska hon äta 1½ dl varje gång.
Så igår fick hon det vi åt; kassler&makaroner,
det va kul o spännande dom 3 första skedarna,
sen så vill hon verkligen inte ha mer..
Hon vägrar öppna munnen, skakar på huvudet och vänder sig om i stolen.
Tillslut pressar jag in skeden i munnen, men då spottar hon bara ut.
Sådär håller vi på. Om och om igen, med ALLA maträtter vi prövat!
Tur att jag har ett jävligt bra tålamod iaf.
Vet inte vad jag ska ta mig till snart!
Tips mottages gärna.

Idag ska vi in till stan, Elsa ska göra allergi-test.
Ska bli skönt att få reda på vad det är hon inte tål!

Nu vakna hon!
Tjipp!


Kommentarer
Postat av: Madde

Visst är det roligt med maten :/ Celine var precis lika dan.

Men vi körde bara på. lite i taget och var tredje timme varje dag. så hon endå hade rutinerna, från hon var 4 månader till 9-10 månader.

Så bara nöta på det kommer till slut :)

2011-07-13 @ 19:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0