Allergi test!

Just ja, har ju glömt att berätta hur allergi testet gick.
Det var ett gammalt hederligt pricktest dom gjorde.
Hon testades för vete, havre, ris, ägg och mjölk. Plus ett negativt ch ett positivt stick (för att se så det verkligen funkar).
Resultatet blev;
Det gav inga utslag alls!
Så enligt pricktestet så är hon inte allergisk!
Det var en stor lättnad.

Men varför kräks hon då?
Enligt läkaren så är Elsa en "fin-smakare", som kräks upp det hon inte vill ha!
Fint ska're va! Bara oxfilé hos den damen va!
Nae, men det låter väldigt lustigt i mina örön, för jag mena så mycket som hon har kräkts,
hon håller ju på så hon inte får nån luft tillslut. Det borde man ju inte göra frivilligt!
Men vad vet jag?
Jag tror iaf att hennes lilla mage inte var riktigt redo just då!

Men för att vara på den allra säkraste sidan med allergin så har vi idag vart inne hos läkaren igen och tejpat fast alla dom ovan nämnda ämnena på Elsa's rygg!
Dom ska sitta där till på onsdag då vi ska plocka bort dom själva,
för att sedan återvända in till läkaren på torsdag för att se om dom lämnat några utslag!
Så håll en tumme eller två för att det ska gå bra!

Det ser rätt roligt ut med tejpen på ryggen!
Bild kommer, men fröken Kronholm sover just nu, så jag får ta ett senare.

Elsa får heller inte bada under den här tiden,
eller det får hon med tejpen får absolut inte bli blöt,
vilken tur att Elsa äter utan att kladda då,
så hon aldrig behöver bada efter en måltid! :P



Mina fina <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0