O'boy vilket vakert väder!

Våååååår!
Så underbart väder ute idag! Varmt&ingen blåst! Perfekt!
Jag&Elsa stumpan har gått en långpromenad med vilddjuret på förmiddagen!
Den senaste veckan har jag gått väldigt mycket,
har hittat en runda som tar ca. 1½ timme med hund&barnvagn!
Rätt lagom, men idag vart jag tok-svettig!
Fick ta av mig till bara tjock-tröjan, vågade först inte göra det med tanke på mjölkstockning,
men eftersom det inte blåste idag så gick det bra!

Och vet ni? Vågen står nu på 60,5 kilo!
Förra fredagen (1a april), stod den på 63,1!
Så allt vatten och dyligt har nog försvunnit nu.
Men vilken kick man får när an ser att det går nedåt!
Och sötsuget har faktiskt inte vart så farligt,
det va mest bara första dagen som jag var sugen på allt!
Trodde jag skulle sakna coca cola mest, men har inte ens haft ett litet sug efter det!
Jag har iaf beslutat att när jag når 55 kilo så ska jag få ha en ätar dag i veckan,
ganska bra motivation! :)

Imon ska Elsa till ikea för första gången!
Vi ska åka dit med mormor'n en sväng, o se om vi hittar något roligt!

Just ja, förra söndagen fick Elsa en ny liten syssling!
En liten Agnes! O jäklar vilken storleks skillnad!
Hux flux vart lilla Elsa jätte stoor!
Eller vad säger ni;





Sen har vi ju kollat endel på hockey med;




Kommentarer
Postat av: äm.

hahaha, ja du ser vilken skillnad! :D



Sannas recept;



bröd



100g philadelphiaost

1tsk bakpulver

3 ägg

2msk Dinkelkli eller fiberhusk

1msk blandade frön ( tex pumpakärnor,sesam och linfrön)



1, sätt ugenen på 150grader. Dela på äggvitorna och gulorna. Vispa äggvitorna hårt med lite salt med en elvisp. Man ska kunna vända på bunken utan att de rinner ur.



2, Vispa gulorna tillsammans med osten, bakpulvret och dinkelkli/fiberhusk. Vänd försiktigt ner ostsmeten i vitorna. Klicka ut smeten på en ugnsplåt med bakplåtspapper.



3, Toppa med frön och ställa in i ugnen i 25minuter. Bred på smör,ost och skinka.

Bröden ska ätas direkt eller förvaras i kylen.



Dessa är helt utan kolhydrater. Och denna smet är till 4st OOPSIS.



Var helt okej! Testa!



Sköönt att se resultat ja! Annars hade man nog aldrig gett upp sötsaker & kolhydrater ;)



2011-04-11 @ 18:26:22
URL: http://nollsextjugosju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0